Partnerzy serwisu:
Pasażer

Pasażerowie ponownie ocenili kolej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
02-01-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. UTK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Pasażerowie ponownie ocenili kolej
fot. Martyn Janduła/PKP PLK
Blisko 90% osób, które wzięły udział w ankiecie, lubi kolej. Najważniejszymi czynnikami, które o tym decydują, są: komfort, możliwość korzystania z ulg i atrakcyjny czas przejazdu. Najwięcej narzekamy natomiast na punktualność, niedogodny rozkład jazdy i ceny biletów. To tylko niektóre wnioski z trzeciej edycji badania satysfakcji pasażerów kolei, które przeprowadził Urząd Transportu Kolejowego.

Raport – przygotowany na podstawie przeprowadzonej ankiety – powstał, by przedstawić kompleksowy obraz kolei w oczach jej klientów. Pokazuje również zmiany, jakie nastąpiły od poprzednich badań z 2019 i 2021 roku. To także źródło informacji dla przewoźników oraz zarządców infrastruktury na temat potrzeb podróżnych, niedogodności, których doświadczają oraz oczekiwanych kierunków zmian.

„Kolej zmienia się na naszych oczach, a równocześnie wyraźnie wzrasta liczba zadowolonych pasażerów. Pokazuje to raport z naszego badania opinii pasażerów. Zapraszam do jego lektury, a podmioty kolejowe zachęcam do uwzględnienia jego wyników podczas planowania inwestycji, szkoleń personelu czy tworzenia własnych strategii rozwoju” – mówi dr inż. Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego. „Liczę, że przygotowane przez Urząd Transportu Kolejowego opracowanie będzie dla Państwa cennym źródłem wiedzy i przyczyni się do podnoszenia jakości świadczonych usług oraz ich lepszego dostosowania do oczekiwań podróżnych” – dodaje Prezes UTK.


Badanie satysfakcji pasażerów miało formę interaktywnej ankiety. Wypełniło ją łącznie 2208 osób (o niemal 700 więcej niż we wcześniejszej edycji), w tym blisko 41% zadeklarowało korzystanie z kolei co najmniej kilka razy w miesiącu. Formularz składał się z pytań otwartych i zamkniętych, które zostały wcześniej skonsultowane z organizacjami społecznymi działającymi na rynku pasażerskich przewozów kolejowych oraz instytucjami publicznymi, które podejmują działania na rzecz osób z niepełnosprawnością.


Raport dostępny jest w formie elektronicznej na stronie UTK.


Kolejne badanie satysfakcji pasażerów Urząd Transportu Kolejowego przeprowadzi już w 2025 roku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pomorski bilet będzie się nazywał „FALA”

Pasażer

Warszawa. Więcej pasażerów komunikacji. W 2018 r. prawie 1,2 mld

Zintegrowany transport

PKP Intercity przyciąga nowych podróżnych

Kolej

PKP Intercity przyciąga nowych podróżnych

inf. pras. 11 października 2018

Manchester. Dożywotni zakaz tramwajowo–autobusowy?

Zintegrowany transport

Zobacz również:

Pomorski bilet będzie się nazywał „FALA”

Pasażer

Warszawa. Więcej pasażerów komunikacji. W 2018 r. prawie 1,2 mld

Zintegrowany transport

PKP Intercity przyciąga nowych podróżnych

Kolej

PKP Intercity przyciąga nowych podróżnych

inf. pras. 11 października 2018

Manchester. Dożywotni zakaz tramwajowo–autobusowy?

Zintegrowany transport

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5